Поява соцмереж вплинула на процес скорботи. Якщо раніше це була особиста емоційна реакція, то тепер деякі люди транслюють її на широкий загал в соціальних мережах.
Оскільки мілленіали зростають в часи розвитку соцмереж, цілком природно, що ця вікова група демонструє певну залежність від їхнього використання. В результаті, всі частини їхнього життя тепер стають доступні онлайн. Навіть смерть.
Дане дослідження проводилось з метою вивчення мотивів такої поведінки серед мілленіалів, тобто молодих людей, народжених у період з 1995 року по 2000 рік.
Учасникам дослідження було запропоновано замислитись про мотиви, під впливом яких вони демонстрували горе від втрати когось, кого вони знали, шляхом розміщення публікацій в соціальних мережах.
В рамках тематичного аналізу були виокремлені наступні мотиви:
- онлайн-вплив – так роблять усі в оточенні, коли стикаються з втратою, тож це потрібно робити, щоб не здаватися байдужим;
- оголошення про смерть – простий спосіб повідомити про трагічну подію великій кількості людей;
- особиста вигода – можливість отримати підтримку та уникнути важких розмов віч-на-віч;
а) висловлення власних почуттів та емоцій – комфортне місце, де можна вільно розповісти про свої почуття;
б) зв’язок з померлим – можливість і далі говорити з тим, хто пішов;
- дисонанс онлайн-жалоби – конфлікт між власними очікуваннями та очікуваннями інших від публікацій про втрату.
В ході даного дослідження були виявлені причини, через які соціальні мережі використовуються як платформи для скорботи. До того ж дослідження наочно продемонструвало, що оскільки смерть є соціальною подією, логічно спостерігати відповідні прояви цього на соціальних платформах.
Оскільки тема особистої вигоди демонструє, що мілленіали вмотивовані використовувати соцмережі, щоб отримати підтримку там, де їм комфортно, соціальні працівники та психологи повинні розглянути можливість розробки програм підтримки з використанням соцмереж. Отже, отримані результати мають також важливе практичне значення.
King R, Carter P. Exploring Young Millennials’ Motivations for Grieving Death Through Social Media. J Technol Behav Sci. 2022;7(4):567-577. doi: 10.1007/s41347-022-00275-1. Epub 2022 Aug 26. PMID: 36043161; PMCID: PMC9411041.